lördag 9 juni 2012

Växer så det knakar...

...gör allt just nu!  När jag cyklade ner på stan idag konstaterade jag att alla syrener redan vissnat ner-men däremot blommar de ståtliga kastanjerna utmed Fyrisån, och vid universitetsbyggnaden stod ett gullregn i full blom-oerhört vackert!
Hemma växer det också. Jag gjorde misstaget för några år sedan att sätta frön av Japansk lykta. Sedan flyttade jag dom till baksidan av trädgården. Trodde jag. Men nu envisas det med att komma rankor i mängd över hela rabatten-och inne hos grannen! Så eftermiddagen har ägnats åt att rensa bort detta samt en massa ogräs och nervissnade lökväxter.
I ugnen står en lasagne och gräddar-det blir tidig middag idag för jag har fått låna en grovtvättstuga-så lördagsnöjet blir att tvätta alla täcken, kuddar och överkast!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar