fredag 15 juni 2012

SOMMARLOV


Idag åkte mina "smultron på strå" upp i köksfönstret, för i eftermiddags gick jag från jobbet och tänker inte gå dit förrän om sju veckor!
Smultron på strå har jag gjort  många och gett bort till vänner och bekanta, och jag har även låtit eleverna i skolan göra. Ull som man tovar i varmt såpvatten-för att få det mer verkligt broderar man dit små gula prickar på bären och gröna streck på "gräskorven". Sen är det bara att trä på en tråd och hänga upp!
En annan tradition vi har när skolan haft avslutning är att vi har fest i gränden tillsammans med grannarna! När ungarna var små spelade vi brännboll tillsammans också, men numera nöjer vi oss med att grilla och äta, en av grannarna spelar dragspel och vi brukar sjunga till. Ikväll gick dock alla in väldigt tidigt eftersom det är Sverige- England i fotboll.
Men tänk att jag är LEDIG I SJU VECKOR!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar