lördag 16 juni 2012

Golfänka!

Roade mej med att googla på ordet "golfänka" och fick upp massor av sidor! Bloggar i mängd och en hel del företag som sålde prylar. Pins, tröjor, kepsar och smycken. Otroligt-man kan tydligen kränga allt här i världen! Jag minns låten "Kom och köp konserverad gröt" av Ulf Peder Olrog som gruppen "Norbottens järn" sjöng på 70-talet, eller hette den "Allting går att sälja med mördande reklam"? Hrm, nu blev jag osäker, får kolla på spotify sen.
JAG är i alla fall golfänka den här helgen. Maken flög till Malmö igår eftermiddag, för att idag ta sej någonstans på Själland och spela golf två dagar. Han har verkligen blivit helt såld på golf. Många säjer till mej att jag också måste börja, så att vi får umgås, maken och jag. Men NEJ tack, det skulle aldrig falla mej in. Jag har aldrig överhuvudtaget gillat något som har med boll att göra, så varför skulle golf utgöra ett undantag? Dessutom skulle jag bli rastlös av att gå timvis  på en golfbana. Jag går gärna långa, långa promenader, men utan golfbag! Han får gärna hålla på med sin golf, det enda jag kan irritera mej lite över är när vi står och pratar med varann och så plötsligt far hans armar upp i en golfsving mitt på köksgolvet. Bara för att "känna in känslan"........ Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar