lördag 2 juni 2012

Det finns inget dåligt väder.........????

Gårdagkvällen blev mycket lyckad! Just när jag började plocka fram för att förbereda middagen kom grannen in och frågade om vi inte ville komma över på ett glas champagne före maten. Strax därpå kom maken hem med en fantastisk bukett med stora röda rosor till lilla mej!
Grannarna firade att Maggies första redaktörsjobb var i hamn och att det nybyggda köket var färdigt. Och vi skålade gärna i "Gula Änkan" just igår, det var nämligen på dagen 37 år sedan vi blev ett par!
En mycket trevlig start på helgen, middagen blev rätt sen, men vad gjorde det!
Sov gott gjorde jag också, så pass att jag vaknade till med ett ryck kl 02.00 och undrade varför inte yngsta dottern kommit hem. Jag skickade iväg ett sms, bara för att höra hur mobilen klingade till i hennes rum och hon skickade ett sms tillbaks; "mamma, jag har varit hemma länge-du väckte mej!" Så kan det gå!

Idag har vi börjat styra lite med festförberedelser. Vi har varit på systembolaget och inhandlat vin och skumpa, vi har varit och hämtat den beställda laxen och nu ska jag baka glutenfritt bröd och kakor.
Maken är och inhandlar byggplast för att se om vi kan klä in verandan. Idag är det nämligen + 5 grader, regn och kraftig blåst, och prognosen framöver ser inte lovande ut, så trädgårdsfest kan vi nog glömma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar