fredag 1 juni 2012

Projekt betyg klart! Dags för projekt student!

                                             Den närmar sej; dotterns studentexamen!
Och som det ser ut idag, när vi precis trätt in i den allra första sommarmånaden, så blir det regnigt och kallt-precis som när son nr 2 tog sin student! Vi hade dukat upp två bord i trädgården, prytt med liljekonvaljer och linnedukar, men det var bara till att trängas i vardagsrummet, eftersom regnet stod som spön i backen och termometern visade under 10 grader.
Idag skulle jag möta upp min dotter på ett gympapass efter jobbet, men när vi kom dit visade det sej att det passet var inställt. Min kära dotter blev inte glad. Ingen gympa, regnigt och kallt ute. -Åååååå jag har inget LIV!, som hon milt uttryckte det!
Minns ni när livet var svart eller vitt?! Och framförallt när det kunde skifta från svart till vitt på en liten minut!!
Det var ganska jobbigt, eller hur! Hur är det numera? Grått hela tiden?
Jag har i alla fall fått alla betyg satta så nu kan jag börja tänka på studentexamen, men just ikväll tror jag att det blir "ledigt". Lite god mat och en flaska vin, så kanske man är "på" i morgon igen!
Dom små virkade studenterna finns det mönster att köpa på hos http://www.salabim/, en textillärare här i stan som heter Elsie Johansson som skrivit böcker om virkning, snoddar och band och även säljer materialsatser i sitt företag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar