tisdag 19 juni 2012

I denna ljuva sommartid....


Idag har jag roat mej kungligt! Jag cyklade ut längs med gamla banvallen, halvvägs till Söderby golfbana, och band gräskronor att pryda trädgården med. Ett meditativt handarbete en dag som denna, när solen sken och luften var varm. Så härligt att  få vistas ute i den underbara försommaren med bara fågelkvitter och vindens sus i gräset som enda ljud
.
På förmiddagen var det mulet och då passade jag på att gå på ett spinningpass och sedan  åkte jag runt till tre olika trädgårdshandlare och botaniserade bland sommarblommor. Det resulterade i att jag kom hem med tre lådor med plantor som jag nu i eftermiddag har satt ut i rabatter i trädgården och på gravarna.
Så nu är det blomsterpyntat lite överallt lagom till midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar