torsdag 28 juni 2012

Väsk-kurs

I den här butiken på Sparrisgatan i Årsta, Uppsala, tillbringar jag tre dagar/kvällar nu. Det är ett före detta bankkontor, och själva sömnaden görs  i det gamla bankvalvet. Man glömmer sommaren därutanför, man glömmer tid och rum, man glömmer nästan bort att äta och dricka, så roligt och inspirerande är det att sy väskor! Massor av bra tips har jag lärt mej och flera olika typer av mellanlägg, vadd och kluriga tillbehör och hjälpmedel har jag testat. Det finns hur mycket som helst och jag bävar lite för räkningen som ska betalas imorgon eftermiddag. Man plockar nämligen det man vill ha i butiken och skriver upp i ett block vad man tagit. Och det är lätt att förköpa sej. En av deltagarna hade idag med sej 7 olika typer av markeringspennor som hon köpt på olika kurser, och nu hade hon inte en aning om till vad de olika pennorna skulle användas! Det är väldigt lätt att tänka;" -En sådan där måste jag ha, den verkar jättepraktisk." Javisst, just då kanske, men sen blir det kanske tyvärr inte så väldigt mycket producerat på hemmaplan, och så glömmer man bort vad den var bra till!!
Men som en kvinna uttryckte det; "-Tyger och sömnad, det är min blodtrycksmedicin!" Eller en annan; "-Min man snusar, jag syr lappteknik." Så jag får väl säja; "-Min man spelar golf, jag syr!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar