måndag 25 juni 2012

Öppna upp ditt hjärta - himlen är inget tak!

Det har vräkt ner regn precis hela dagen! Enorma mängder med vatten, hela stan är full med pölar, stora som sjöar, som inte hunnit rinna ner i rännstenar eller brunnar. Gräsmattor och rabatter står övermätta med väta!
Jag har cyklat i detta oväder tre vändor ner på stan, i princip samma sträcka! Första gången tidig förmiddag för mammografi. Sedan hem och byta kläder och äta lunch. Tidig eftermiddag ner till Cura hudvårdssalong  för en ansiktsbehandling. Tillbaka hem för att byta kläder och åka och veckohandla. Sista gången cyklade jag ner på kvällen till Shendao hälsocenter för en yogaklass med fokus rygg. Det var ett ganska tufft pass, men otroligt skönt och tiden gick så snabbt. En och en halv timme kändes som 20 minuter. När jag cyklade därifrån hade regnet upphört. Jag kände mej lugn, harmonisk och minst 5 cm längre i kroppen! Borde verkligen se till att ägna mer tid till yoga, få se om jag kommer ihåg några av ryggövningarna vi fick lära oss ikväll, så att jag kan köra lite mer flitigt här hemma! Det är bara det att det är så mycket lättare att fokusera med Helena Ståhls milda stämma som guidar in i andning och alla positioner. Kolla in på hennes fina hemsida http://www.landetyoga.se/, det är därifrån den vackra rubriken kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar