söndag 10 juni 2012

Nu börjar nedräkningen till sommarlovet!

Sitter och väntar på att kolasåsen, jag just kokade, ska svalna. Håller på att tillverka tårtor inför morgondagens prövningar när jag bjudit hit 26 stycken ungdomar. Har även fått hjälp av maken att spänna upp ett volleybollnät på ängen och så har jag förberett klädstafett, säckhoppning och lite andra lekar. Det är min klass och klassföreståndarkollega som ska ta en tipspromenad hit efter att ha städat ur skåpen imorgon bitti Håller tummarna för uppehåll så att vi verkligen kan vara ute.
Sedan är det avslutning på tisdagförmiddag och så har barnen sommarlov. Själv jobbar jag hela veckan, men sen kan jag andas ut. Ser fram emot det!! Men oj vad mycket som ska göras innan dess!! Jag var upp en sväng på jobbet idag för att skriva frågorna till tipspromenaden och plocka ihop lite saker till imorgon. Och oj så klassrummet ser ut, det behövs en rejäl röjning där. Så ska det rensas ur pärmar i arbetsrummet, beställas varor till höstterminstarten, gås igenom symaskiner, och skrivas klart pedagogiska planeringar. Det är listor som gäller denna vecka, och för varje rad jag stryker kommer jag ett steg närmare sommarledigheten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar