söndag 3 juni 2012

Västergök är bästergök!

Jag skjutsade hem son Johan ikväll, han kom över och lagade sina byxor på min symaskin och stannade på middag. När jag klev ur bilen för att öppna garagedörren hörde jag den; Göken! Jag lyssnade snabbt in från vilket håll. Först tyckte jag det var från söder, men efter kort övervägande bestämde jag mej för att det var från väster. Det behöver vi just nu-väster och bäster!
Maken blev nämligen tvärsjuk igårkväll. Fick världens huvudvärk och blev alldeles grå i synen. Imorse kl 03 vaknade han med hög feber, så han har legat däckad hela dagen. Allt han fått i sej är lite te. Han som aldrig är sjuk annars! Liiite dålig tajming kan man säja! Stackarn!
Jag har hållt på med förberedelser mest hela dagen. Först var jag och handlade. Sen har jag lyft av dörrar, burit stolar och bord och provmöblerat med skohorn. Och nu håller jag på att tillaga efterrätt. Men jag ska faktiskt slå mej ner framför teven med ett glas vin ett tag innan jag fortsätter. Behöver en liten paus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar