måndag 25 mars 2013

URK.....

Kom hem från jobbet halvsex och när jag öppnade ytterdörren och klev in i hallen slog en vidrig stank emot mig!
Jäklar! Jag  åt räkor i lördagskväll och orkade inte gå ut med skalen. La dom i dubbla plastpåsar för att ta ut igår-och så glömde jag bort det. Det straffade sig idag!
Jag ställde upp både ytterdörren och altandörren för att få korsdrag och så knöt jag genast för soppåsen och slängde ut den i soptunnan. Sedan bytte jag om och cyklade på gympa, men lukten satt kvar när jag kom hem en dryg timme senare. Så går det när man är glömsk!! Förhoppningsvis försvinner det till imorgon.

Ny vecka, påskvecka, bara fyra vardagar och sedan är det ledigt påsklov, vilket ska bli rikitgt skönt! Det är inte heller många dagar kvar i mars. Jag möttes av snödropparna i rabatten som orkat upp över snökanten idag, det var väl på tiden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar