tisdag 5 mars 2013

Energikick!

Idag gick solen upp 06.36 och ned 17.28!! När jag cyklade från jobbet till mitt skivstångspass kl 17.15 var himlen ljusblå-grå med silver och guldstänk och några enstaka fåglar kvittrade i buskagen i Ekebydalen. Vände jag mig mot Hågahållet stod solen som ett brinnande klot vid horisonten. Så fantastiskt underbart härligt. Med ljuset återvänder energin! Det är lika ljuvligt varje år. Visst vet man att det blir längre och längre dagar den här årstiden, man har ju faktiskt upplevt ganska många vårar vid det här laget, men man glömmer alltid bort hur bra det känns, hur gott det gör. Jag fick också bra energi av mitt skivstångspass och jag visslade glatt på Mando Diaos Frödingtolkning när jag cyklade hem. Dusch, matlagning, ett långt telefonsamtal med min kusin och så kvällsfika med semla framför inspelade Dicte på det. Nu blir det skönt att sova och så få vakna imorgonbitti av ljuset genom sovrumsfönstret!! Natti-natti.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar