måndag 11 mars 2013

En riktigt bra dag är...

...när jag vaknar utvilad efter en god natts sömn. När jag äter frukost och läser morgontidningen i lugn och ro. När jag cyklar till jobbet och sedan har lagom mycket lektioner med ordentliga raster emellan så jag "hinner landa" mellan varje klass. När jag kan ta vägen förbi Friskis&Svettis och få svettas ordentligt på ett bra pass innan jag kommer hem för dagen. När jag får äta middag tillsammans med familjen och höra hur dom haft det under dagen. När jag får tid på kvällen till att sitta vid symaskinen och vara kreativ. När jag får brygga te och ta fram något gott fikabröd, slå mig ner med familjen med kvällsfika, kanske framför något bra tv-program och jag samtidigt hinner sticka eller virka några varv. När jag kan läsa några kapitel ur en bra bok innan jag släcker för nattsömnen.
Idag har det varit precis en sådan dag. Tack för den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar