måndag 18 mars 2013

Får man glädjen att leva en dag till så blir man äldre!


 Ovanstående mening läste jag ikväll i Camilla Thulins bok "Stil med Thulin".
Jag har gått med i Bonniers bokklubb. (IGEN!!För vilken gång i ordningen?) Två  fina, nya böcker nästan alldeles gratis och dessutom en kabinväska-vem kunde motstå det erbjudandet??!! 
Det blev också  "Annas mat" av  Anna Bergenström. Tror att jag har alla hennes matböcker, så den här var jag bara tvungen att ha.
Nu återstår det att se om jag lägger om min personliga stil och blir mer "Thulinsk"!!
Hon skriver att vi  måste våga börja bli medelålders, unga har vi ju redan varit!  Vi måste börja våga kliva in i ett vuxet tillstånd och bli en förebild för yngre personer, istället för att försöka föryngra oss själva.
"Njut av att bli äldre, se det som en tillgång! Låt fåfängan styra inom rimliga gränser och fixa till det du kan med krämer och nattsömn, och framförallt genom att vara tillfreds i ditt mogna, vuxna liv!"
För plastikkirurgi har hon inget till övers!
Det får mig att tänka på när jag för några år sedan gick till en klinik för att undersöka möjligheten att operera bort mina fula åderbråck på benen. Det var en privat klinik, och jag var lite orolig och tänkte att dom skulle göra vad som helst för pengar.
Döm om min förvåning när läkaren, en man  i 35-årsåldern efter undersökning av mina ben sa; - Du har friska ben utan det minsta besvär av dina ytliga ådror. Gör inget ingrepp. Köp tights om du besväras utseendemässigt.
Jag blev väldigt snopen, men jag tyckte om det jag hörde. Det var ett klokt uttalande och det besparade mig dessutom massor av pengar! Tycker fortfarande att mina åderbråck är ganska fula, men  jag köper snygga strumpbyxor isstället.

Man kan börja undra om jag hamnat i en ålderskris, har pratat mycket om medelåldern de senaste dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar