söndag 3 mars 2013

Plötsligt blev världen lite simplare, gråare och tråkigare,,,





...för det är i en helt annan värld än min som dessa fantastiska kläder bärs!! Där gick jag i mina walkingskor, tre år gamla urblekta jeans och en t-shirt som jag tog häromdagen från dotterns "kassera-hög"!!
 Silkeschiffonger, viträvskragar, Swarovskikristallbeströdda urringningar,  handbroderade släp, plymer i tjusiga håruppsättningar, frasande tafter i vida kjolar, osv i monter efter monter.
Jag talar om Lars Wallins utställning "Fashion Stories" på Västerås konstmuseum.  Yngsta dottern och jag bilade dit idag och gick tillsammans med min kära brorsdotter för att se de vackra kläderna på utställningens allra sista dag. Lars Wallin skulle själv varit där idag på sk "finnisage", men tyvärr var han sjuk och hade fått ställa in. 48 år gammal och har redan hunnit med så mycket. Där ligger man i lä, minst sagt!
Prisutgångspunkten för en enklare klänning sades ligga på 30 000 kronor.  Lite nyfiken blir man allt på vad "värstingbrudklänningen" kostade...
Nåväl. Vi tog på våra halvsolkiga vintertäckjackor och gled ut i den marsslaskiga söndagen, nöjda efter en glimt av en flärdfull värld-och trots allt, rätt så nöjda med vår egen värld också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar