tisdag 26 mars 2013

Facebook, vilken tillgång!

På en blogg som heter "Kurbits-din slöjdkompis i inredningsvärlden" hittade jag väldigt vackra brickbord i olika modeller. När jag läste närmare, upptäckte jag att dom var tillverkade av en snickare som heter Bengt Hjertén i Falun.
I slutet av 70-talet gick jag några 5-veckorsutbildningar på Stenebyskolan i Dals Långed. Läraren på träslöjdsutbildningen hette Bengt Hjertén. Vi hade mycket roligt tillsammans i gruppen och fick bra kontakt, några år senare flyttade han tillfälligt till Uppsala och då umgicks vi en del. Nu blev jag så nyfiken! Provade att söka efter honom på facebook, han fanns och jag skickade iväg en vänförfrågan igårkväll. Idag hade han svarat och nu har vi "berättat om våra årtionden" för varann!
Jätteroligt med facebook som hittar gamla kontakter, jag har hittat¨många gamla bekanta och vänner här. Det är skoj att få veta vad det blev av folk under alla år som gått.
Här en bild på de fina brickborden!
Så långt i mina träslöjdskunskaper kom aldrig jag-kanske man inte kan begära på fem veckor heller. Men jag har en vacker, sockerskål svarvad i masurbjörk som jag använder än idag och som jag är mycket stolt över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar