torsdag 21 mars 2013

Gillar läget!

Magiskt när jag cyklade hem från gympan strax efter kl 21. Det var stjärnklart OCH det föll snöflingor i luften. Hur kan det fungera, snöflingor måste väl komma från moln?!! Det var så vackert!
Fast många är det som klagar på vintern nu. Hör hela tiden folk som pratar väder och säjer att dom är  så less på kylan och vill ha vår. Men vår är det på sätt och vis, vårdagjämning igår och ljuset är här, det bästa av allt om ni frågar mig! Nej inte gnäller jag över vädret, där är det bara att gilla läget!!
Ikväll sydde jag klart det sista på mina små quiltade lapptäcken med barnvisetema. Och jag fick direkt idéer till två nya. Vilken tur att det tillkom en ny släkting för ett par veckor sedan. Nu behöver jag bara ut och leta tyger som passar en brunbjörn och som passar en tiger. Mors lilla Olle och Tigerjakten! Och hoppas på fler  nya, små släktingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar