fredag 8 mars 2013

Internationella kvinnodagen

Bryr jag mig? Inte så värst. Kvinnodagen kan för mig vara som vårdagjämningen, kanelbullens dag eller fars dag.

Men så är jag ju också priviligierad. Jag har heltidsarbete-vilket bara 68 % av kvinnor har. Visst kanske jag tjänar lite mindre, jag gör mer hemarbete och jag var mest hemma med barnen.  De två sistnämnda aktiviteterna är/var självpåtagna för att jag vill/ville.

Dock, när jag läser om kvinnor som könsstympas, kvinnor som utsätts för övergrepp eller gruppvåldtäkter, kvinnor som utnyttjas sexuellt och misshandlas-då blir jag ledsen. Men jag bli ledsen på MÄNNISKOR som gör dessa saker. INTE på alla män. Det är faktiskt INDIVIDER, oavsett kön.

Bara kvinnor är inte alltid bra. Har varit i arbetssituationer där det varit bara kvinnor, och det har definitivt inte fungerat bra. Skitsnack och skvaller bakom ryggen. Avundsjuka och gnäll. KAN också ha varit just de individerna, men oavsett så tror jag att blandat män och kvinnor är bäst!!

Flaggan var i alla fall hissad på skolgården! Den vajade fint i friska, kalla vårvindar hela dagen.

Och NU är det helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar