onsdag 6 mars 2013

Pratat med framtiden!

Ja, på sätt och vis har jag faktiskt gjort det! Vi hade avtalat "skype-tid" med dottern i Australien ikväll. Hon hade ställt klockan för att gå upp och prata med oss. Och nu 23.15 när vi avslutat vårt samtal, är hennes klocka 09.15 IMORGON!! Min lilla hjärna har svårt att fatta det.... Tyvärr fick vi ingen bild på henne, men det  var iaf skönt att höra hennes röst. Hon är hitintills mycket nöjd med vistelsen. Dom har hållt sig i trakterna kring Melbourne och Sidney och nästan uteslutande bott genom sk couchsurfing. Dvs man sover gratis på någons soffa. Någon som bara gärna vill träffa andra människor. I mitt stilla sinne ser jag ibland för mig hur det till sommaren kommer att stå 35 australiensare på Noreens väg 91 som ringer på dörren och vill sova på vår soffa. Jag tänker  att något vill man ha i utbyte.....
Jag hann precis hem till vårt skypesamtal kl 22 för jag  var ute och åt med en väninna ikväll. Vi hade inte setts på ett år, så vi hade en hel del att samtala om och det var mycket trevligt. Innan vår träff var jag dessutom på en skön ansiktsbehandling som jag faktiskt vunnit genom ett julklappsrim som jag skrev och skickade in till en tävling i adventstiden. Jag hann med allt detta tack vare att vi faktiskt hade en konferensfri onsdag!! Det är lugnet före stormen, snart är det dags för anstormning av utvecklingssamtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar