måndag 4 mars 2013

Kognitivt perspektiv på mitt ätande.....

Har ikväll suttit med yngsta dottern och pratat om för- respektive nackdelar med kognitivt- och biologiskt- perspektiv. Hon har psykologiprov på fredag. Jag googlade fram några faktasidor och ögnade igenom, läste hennes power point-stenciler med anteckningar och slog i hennes lärobok och spånade fram lite egna tankar runt begreppen. Spännande det där, och synnerligen högaktuellt, med tanke på alla elever i skolan som mår risigt. Vi hade ett riktigt intressant samtal. Hoppas hon får förståelse och kan ta till sig, och det tror jag genom hennes resonemang. Flera av exemplen tror jag hon själv känner igen sig i, från den tonårsperiod hon gått igenom. Och till viss del fortfarande går igenom....
Känner mig aningen frustrerad i kroppen eftersom jag missade ett gympapass pga ett utvecklingssamtal som drog ut på tiden. Och så hamnade jag där igen!!! Utvecklingssamtalstider = äta onyttigt tider........ Jag bakade småkakor. OCH smaskade kaksmet före middagen. Hur gammal är jag egentligen, undrar jag ibland?!!? Men jag har köpt hem en detoxkur, så snart ska jag ta mig en omgång. Utan socker, alkohol, kaffe och minimalt med mejeriprodukter. Måste bara jobba kognitivt med det först......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar