tisdag 28 mars 2017

Tre tisdags-fakta

Hurra, idag fick blivande sonhustrun sitt körkort! Hon klarade uppkörning och teori efter två intensiva månader!  Nu behöver familjen bara en bil till, eftersom dom valt att flytta ut på landet.  Men med körkort i hamn blir allt så mycket lättare!

Lättare blir det också när barnen blir lite större. Jag lider med äldste son och sonhustru. Deras son började på dagis 1 mars, men har varit mer hemma än på dagis, pga sjukdom. Idag var dom tvungna att hämta honom mitt på dagen, då hade han plötsligt fått 39 graders feber. Förra veckan var han rejält magsjuk, veckan innan dess hade han feber och snuva. Men ju äldre dom blir, desto mer vana vid olika sorters bakterier och smittor blir dom.

Och friska hoppas jag att vi kommer att hålla oss, för i övermorgon sammanstrålar döttrarna med pojkvänner, maken och jag i Orsa Grönklitt för skidåkning och samvaro! Ser så fram emot det!!
Imorgon kväll har jag lite förberedelser att göra och på torsdag efter lunch åker vi!
Så nu blir gör jag ett uppehåll med skrivandet och återkommer med "snörapport" när vi kommer tillbaka till Uppsala igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar