torsdag 9 mars 2017

Breathe in, breathe out, move on!


Fixade mig en spakväll med skrubb, ansiktsmask och bubbelbad med tända ljus och en bra bok. Precis vad kroppen ville idag! Och det är ju det utmaningen går ut på!
#lärdiglyssnapådinkropp, idag bestod den av en andningsövning! Det finns så många olika andningsövningar inom yogan. Just den här kapalabhati, tyckte jag inte så mycket om. Men jag lärde mig en annan. på yogaresan till Slovenien för några år sen, som jag gör då och då. Vet inte vad den heter, men man andas in genom en näsborre medan man håller för den andra och så växlar man. Jag har läst att inom traditionell indisk filosofi så är vänster näsborre kopplad till passiv & känslomässig och höger näsborre till aktiv & kraftfull. Har man t ex svårt att sova så kan det hjälpa att ligga på höger sida, för då vidgas vänster näsborre och mest luft passerar där, vilket gör att man går ner i  varv lättare.
Det är spännande med yoga och allt runtomkring, finns hur mycket som helst att testa och lära!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar