lördag 25 mars 2017

Låt sommartiden komma! Det är dags nu!!

#Lärdiglyssnapådinkropp , idag sista dagen för denna utmaning. I 21 dagar har jag varje morgon slagit upp Josefines hemsida och kolla utmaningen, utfört den och skrivit om den. Det har varit spännande att följa, och jag har fått många nya tekniker vad gäller meditation att använda i vardagen. Det har också varit intressant att läsa vad andra människor som deltagit, har upplevt. Och så alla glada tillrop av entusiasm från deltagare. Det blir riktigt tomt i morgon bitti!

Sista utmaningen var att, i sin ensamhet, dansa loss till medryckande musik. Bara låta kroppen följa rytmen och känna in rörelseglädjen.
Och som jag for runt i huset. Maken åkte iväg för att fixa lite målning på jobbet, dottern och pojkvännen hade inte kommit hem än, det var bara lilla vovven och jag hemma. Jag släppte morgonrocken, efter frukost och skuttade runt, spritt språngandes naken i 10 minuter. Galet? Ja, kanske det, men också rätt så härligt!!

I natt går vi över till sommartid, och förlorar på så sätt en timme. Så kanske gjorde alla andra rätt, som gick i säng vid 10-tiden. Själv sitter jag kvar vid köksbordet. Jag smaskar baklava och dricker te. Dotterns pojkvän har varit nere i Sulimaniya och kom hem med massor av godsaker, bl a en hel bricka med feta, söta, goda baklava. Nyttigt? Nej, inte alls!! Gott? Ja, gissa!!

Idag hörde jag årets första lärka!
Så låt sommartiden komma! Det är dags nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar