fredag 10 mars 2017

Fokus

#lärdiglyssnapådinkropp  och jag lyssnar och lyssnar! Från att i 5 dagar ha jobbat med temat "vakna", ska vi nu gå över till temat "fokusera".
I morse fick jag börja med solhälsningar, och det tycker jag om! Sen skulle jag stå i Trädet.


Jag gjorde det framför sovrumsfönstret och tittade ut över ett dimmigt, snöslaskigt landskap. På vår tomtgräns växer en stor, ståtlig Oxel, på grannens en större, ännu ståtligare Björk. Jag försökte känna mig som en vacker trädkrona.
Måste erkänna att jag kände mig vackrare än vad dotterns foto visar.......

Jag älskar trädkronor! Äger fler tavlor av Charlotte Adde, som med olika tekniker avbildar de mest fantastiska trädkronor! 

Trädkronor i Mars, som bär löfte om svällande knoppar och skir grönska, mötte jag på min eftermiddagspromenad med lilla vovven!



Liksom våta, snötyngda gärden som inom en snar framtid torkar upp och erbjuder tussilago och grönt gräs.

Det är fredagkväll, och en härligt ledig helg väntar!
Nu fokuserar vi på den!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar