måndag 6 mars 2017

En fredlig krigare!

Yogautmaning dag 2; #lärdiglyssnapådinkropp  Började dagen med 15 minuters yoga. Idag var det krigarposition  eller Virabhadrasana. Det är sanskrit som är "yogaspråket", världens äldsta språk. Läste någonstans att det anses vara ett gudomligt språk som har sitt ursprung i vibrationer och ljud från universum. Att det betyder "perfekt format" eller "förfining", och om det uttalas på rätt sätt så skapar vibrationerna ett slags heeling. Huruvida det är sant eller ej, vet jag inte, men det är vackert när yogalärare benämner de olika positionerna på sanskrit!


Jag är en fredlig krigare, jag åt min frukost och cyklade till skolan och var så mild och god emot alla elever idag!
Efter jobbet blev det ett skivstångspass för mer styrka. Om inte mina axlar och triceps känns imorgon blir jag förvånad.


Måste få dela en till "krigar-bild" som jag tycker om!
Jag känner mig ganska så stark. Fri i tanken är jag och hyfsat positiv, jag vill kämpa för ljusa krafter och jag är mig själv.
Men att kalla mig vild vore att överdriva en smula, för nu ska jag (som vanligt) borsta mina tänder och lägga mig och läsa innan det är sovdags!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar