onsdag 1 mars 2017

Spänning i tillvaron


Jag köpte mig en tulpanbukett idag. Papegoj-tulpaner i gult och orange. Räknar med att få tag på björkris till helgen. Sätta i vippor och vänta på att de små knopparna ska svälla och gröna blad ska kika fram!
Ljuset är tillbaka, liksom morgonenergin. I morse var jag iväg på ett spinningpass 06.45! Känner mig så nöjd när jag morgontränar, mår liksom bra hela dagen efter en sådan start!
Kanhända var det den energin som gjorde att jag nu ikväll antagit en utmaning...!??http://josefinesyoga.metromode.se/   Fr om söndag ska jag yoga 15 minuter per dag i 21 dagar, via övningar på nätet. Det blir spännande.

Nu blir det mer spänning! Jag ska krypa i säng och läsa upplösningen på Mari Jungstedts deckare "Den dubbla tystnaden". Det var några år sedan jag läste hennes böcker. Började flitigt efter att ha träffat henne på min första träningsresa till Portugal. Vi satt vid en middag tillsammans och pratade om livet, familjeskap, träning och författande,  och så gav hon mig ett signerat exemplar av sin första bok. Jag tyckte att dom var spännande och lättlästa. Efter 4-5 böcker ledsnade jag dock, tyckte att det blev lite för tjatigt. Men nu har jag lånat hem tre stycken från biblioteket, detta är den första, och nu är jag på humör för att läsa den här typen av litteratur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar