söndag 2 april 2017

"Snörapport"

Att glida fram i skidspåret, inne i skogen, där tall och gran majestätiskt sträcker sig mot himlen och grenarna är tyngda av snö, det är alldeles tyst, förutom det svischande ljudet från skidorna i spåret.
Jag kan känna en nästan euforisk lycka av ett sådant ögonblick.


Och flera sådana ögonblick har jag fått under vår härliga långhelg i Orsa Grönklitt!

På två dagar avverkade jag ca 4 mil i skidspåren. Maken åkte med mig en dag, och med döttrarna och deras pojkvänner i slalombackarna en dag. Sen har vi bastat, ätit och druckit gott, umgåtts och spelat sällskapsspel på kvällarna.


Gott om snö i spår och backar, men värmen och solen tar hårt åt, så på eftermiddagarna var det lite tung-åkt och blött.


                                                             Här är vår fina stuga!






Och så firade vi födelsedagar!



                                                   Dom här två sötnosarna fyller år 1 april!

Och nu är det söndagkväll och maken och jag är tillbaka i stan. Det är inte utan att det känns lite tomt, efter intensivt och härligt umgänge i flera dagar. Yngsta dottern och hennes pojkvän sitter i bilen påväg mot Borås, äldsta dottern och hennes pojkvän sitter i bilen påväg mot Göteborg.

Allt är upp-packat, skidorna och pjäxorna är i förrådet och tvättmaskinen går för fullt. En omgång lakan hänger redan på sträcket i trädgården. Premiär för att hänga tvätt ute,
Jag är ombytt för att dra iväg på ett gympapass. Måste mjuka upp lite träningsvärk i ljumskarna.
På diskbänken ligger räkor på upptining, Ikväll blir det en räkmacka som avslutning på den här mini-semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar