fredag 21 april 2017

Fredags-feeling!

Svårt att fatta att för bara en vecka sedan så var jag på ett yoga-pass uppe på takterassen i Can Pastilla. Solen värmde skönt och hela det blå, glittrande medelhavet låg nedanför!
Nu har jag just kommit hem från handelsträdgården, det haglade och himlen var nästan svart. Det var svinlånga bilköer, eftersom jag var ute och for, precis i värsta rusningstid.
Olika miljöer, minst sagt.
Planen för kvällen är att ta ett varmbad och sen krypa i myskläderna och äta en fin bit entrecote med lite klyftpotatis, chilibea och en fräsch sallad. Rödvin till, och kanske några goda ostar till dessert.

Imorgon har vi först gemensam städning på allmänna uteområden, och frampå tidiga eftermiddagen ska maken och jag ta oss till Stockholm. Det är dags för Aprils kulturhändelse. Jag gav ju maken i julklapp, att få en kulturaktivitet per månad! Imorgon blir det Stockholms Stadsteater och Hemsöborna.


Jag minns tydligt tv-serien med Allan Edwall och Sif Ruud, och nu ser jag jättemycket fram emot att få se Claes Malmberg och Ann Petrén i huvudrollerna!

Återkommer på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar