fredag 7 april 2017

Deja vu.....

Detta blir ännu en dag som jag kommer att minnas. Ett dåligt minne!!
Satt på Forex och väntade på min tur. Skulle växla till euro! Var ganska många före mig, så jag skrollade lite på mobilen där nyhetsflödet basunerade ut att en lastbil kört i hög fart på Drottninggatan i Stockholm och mejat ner folk innan den kraschade i Åhlens-huset. Döda och skadade, hela Stockholms innerstad evakuerat och avspärrat. Fyra dödade 15 skadade!
Galet! Händer det??
Hon som växlade mig euro pratade om det, optikern som stunden efteråt lagade mina solglasögon pratade om det, skomakaren, där jag hämtade min sko, pratade om det.
Döttrarna hörde av sig och kollade så att vi inte varit i Stockholm under dagen.
Och nu har teven stått på med uppdatering om nyhetsflödet sedan i eftermiddags!

Fick en deja vu, när någon (polis eller politiker) sa; "när vi vaknar i morgon bitti är Sverige inte sig likt" .....
Hallå!
Precis dom orden hörde jag 1986. Den morgonen minns jag också exakt. Vaknade på morgonen och hörde i nyhetsflödet att vår statsminister Olof Palme, blivit skjuten på öppen gata.
Då lovade också polisen att "göra allt vad som står i vår makt" för att hitta gärningsmannen.
Hur gick det?

Jag står inför ett påsklov! Min resväska är packad. Jag ska ta flyget till Mallorca i morgon bitti.
Just nu har dagens hemska händelse lagt sordin på förväntningarna inför denna resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar