måndag 24 april 2017

Utelåst

Avslutade arbetsdagen med ett möte med skolpsykolog, specialpedagog, föräldrar och elev. Vi höll till i stora byggnaden och klockan blev över 17.  Det hade börjat regna och jag sprang över skolgården för att gå in i fackhusbyggnaden, upp till mitt arbetsrum, där ytterkläder, mobil och hemnycklar fanns.
Det var låst!
Visst ja, strax före påsk så byttes låsen på alla ytterdörrar ut och jag har ännu inte fått en ny nyckel!
Tre lärare satt i arbetsrummet. Ingen av dom hade en ny nyckel! Vaktmästaren hade precis åkt hem.
Nu började ett jagande. Först fick jag slå på datorn och gå ut på Hitta.se för att leta hem- eller mobilnummer. Jag ringde vaktmästaren. Inget svar. Ringde andra vaktmästaren. Befann sig i Morgongåva. Ringde tre andra kollegor som har bostad i närheten. Ett abonnemang hade upphört, två svarade inte. Ringde en fjärde kollega för att få numret till en av rektorerna som bor i närheten. Han svarade, men befann sig på sin andra skola och skulle avsluta och åka hem och innan det komma förbi!
En timme senare, kom jag så äntligen in i byggnaden och fick hämta kläder, nycklar och telefon.

I morgon bitti är det jag som går och ut-kvitterar en ny nyckel!!

Ensam hemma ikväll, Maken är på Sirius hemmamatch, som är flyttad till Gävle, eftersom hemma-planen är för dålig att spela på! Snacka om pinsamt för Uppsala!!

Jag roade mig med att bl a sy denna;


Nu ska jag krypa i säng, och hoppas på bra sömn. I natt låg jag, av någon outgrundlig anledning, vaken mellan klockan 02.00 och 04.30. Det var inte särskilt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar