lördag 31 december 2016

Nyårsafton


Dags för ny almanacka!
Och med traditionen som jag inledde för tre år sedan, ett nytt almanacksomslag, med årets motto.
De två tidigare har fungerat bra! Första året skrev jag "Yoga, skratta, älska", och nog älskade jag livet och yogade mycket mer, det var t ex då som jag drog iväg på den där yoga-resan till Slovenien.
Yogan höll i sig även följande år när jag fann Hot Yoga, som en ny och behaglig aktivitet. Mottot för året var då "Här och Nu", och det tänkte och tänker jag ofta på. Just nu, just här är jag. Smaka på stunden och var i den med hela dig.
Och det håller i sig! Just nu, uppstigen ur ett skönt nyårsbad, efter en rejäl långpromenad med maken och därefter sopplunch. Sarah Dawn-Finer i högtalarna och pusslet på köksbordet så är livet så perfekt och njutbart!
Och kommande års motto, som jag broderat på ett tyg jag tryckt med fåglar som flyger på ena sidan och ett träd med sirliga grenar på den andra sidan, lyder; Life is about moments. Don´t wait for them. Create them!
Som ett led i detta blev makens julklapp ett "Kultur-år", (ja han får hänga med på mottot i år). Han fick en väggalmanacka där, än så länge, fem aktiviteter är noterade. Varje månad ska vi gå på minst en kultur-aktivitet, jag har köpt biljetter till konserter, dans och teaterföreställningar. Än så länge är perioden fram t o m april bokad, sen får det komma vartefter.
Stina Wollter uttalade sig i dagens tidning om den viktigaste frågan 2017. Hon sa; Jag kommer att fortsätta brinna för kulturen som läkande och lekande kraft. I tider när saker går sönder på många platser är kulturen en plats där det lagas, och det tänker jag fortsätta vårda. 

Och med dessa klok-ord är årets sista blogginlägg snart till ända. Jag kommer att fortsätta skriva, det fyller en funktion i mitt liv, liksom träning, handarbete, matlagning, friluftsliv och sist men inte minst min familj.
Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar