tisdag 13 december 2016

Kyssar i nacken!

Jag stannade kvar 1 1/2 timme extra med en elev som ville ha klar en jacka innan jul-lovet så jag var lite trött när jag cyklade hem på glashala vägar eftersom det regnade. Blåsten piskade vätan i ansiktet och all den vackra snön som tyngde träd och buskar hade fallit av, det var bara mörker, is och slask.

Maken kom hem strax efter mig, lätt bedrövad efter att ett avloppsrör för andra gången på en vecka sprungit läck i ett behandlingsrum. Detta har hänt efter den lite större vattenläckan som var tidigare i höstas.

Vi bestämde oss för att muntra upp oss med lite "Lucia-glögg" innan middagen. Och när jag stod där vid diskbänken och hällde upp glöggen, så kom maken och la armarna om mig och kysste mig i nacken.

Genast kändes allt mycket bättre!  Kyssar i nacken är lösningen på många problem.  Särskilt om det är i min nacke!!

Dagens bild är följaktligen inspirerad av kyssen.


Måste hänga upp en rejäl mistelkvist på en strategisk plats i huset, så det blir många kyssar i jul. Inte bara i nacken,,,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar