tisdag 27 december 2016

Sluta gnäll och kom igen!!

Böjde mig ner för att komma åt att dra ur sladden till julgransbelysningen, och trodde knappt jag skulle komma upp från golvet. Kändes som om jag skulle gå av på mitten! Typ lika smidig som en chiffonje!
Har inte tränat på ett bra tag nu. Promenerat och åkt skridskor, men ingen simning, gympa, yoga eller styrketräning.
Visst, när jag är flitig med träningen varje dag, då är inte det bra och ryggen värker, men det är visst lika dåligt att inte underhålla med träning, kanske t om värre.
Idag hade jag tänkt gå på ett pass, men vi hade fikagäster i huset, och det blev 10 minuter till passet skulle starta, så istället för att stressa iväg, hällde jag upp ett glas rödvin och satte mig och la pussel! Det kändes lyxigt och lättjefullt. Men i längden håller det såklart inte.

Följer Paolo Roberto på instagram och han skriver många kloka saker om träning, men häromdagen kändes det sådär;

Du är exakt lika gammal som din ryggrad är rörlig! Hör många gnälla över onda ryggar. Tyvärr så går det inte att gnälla bort en ond rygg, så mitt förslag är att du gör något åt den. 

Just nu är jag i så fall ca 98 år.....

Men det är väl bara att sluta gnälla och komma igen. Det närmar sig ju tiden för nyårslöften, det är dags att ta tag i träningen igen.

Men först sova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar