torsdag 22 december 2016

Första jul-lovsdagen

Första jul-lovsdagen började på bästa tänkbara sätt. Nämligen med massage. Idag nästan somnade jag på bänken. Fixade den sista julklappen på stan innan jag cyklade hem och tog ut hundarna på långpromenad.  Äldste sonens hund var hos idag. Det var sol på himlen och blåste milda vindar. Synd att snön försvunnit men så skönt att vistas ute i dagsljus!
Så har eftermiddagen förflutit med städning, sillinläggning och brödbak.
Allt i väntan på att äldsta dottern skulle komma hem, Äldste sonen hämtade henne vid bussen och så åt vi lutfisk-middag tillsammans. Fast just middagsvalet var det olika åsikter om.  Inte min favorit heller, men jag tycker att en gång om året är det ok, och ger julkänsla!

Dagens bild;

Ville gärna haft en havrekärve i trädgården, för småfåglarna att mumsa på. Det har vi inte, vet inte ens om det går att få tag på nuförtiden. Får nöja oss med fågelborden, där det råder livlig aktivitet i synnerhet på förmiddagarna.

Nu ska jag hacka pomerans till morgondagens julbröd, Gotlandslimpor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar