måndag 12 december 2016

Natten går tunga fjät....

En del elevalster får man in i sista sekunden, dvs precis före betygsättningen. Men dom är värda att vänta på. Så mycket kreativa elever. Det här arbetsområdet med citat (som för övrigt ligger mig väldigt varmt om hjärtat) tilltalar många, och ord väcker ideér till skapande. Se här några exempel.
Alla dessa tre elever får A i betyg! Klockan 17 var gräns för att sätta betygen, jag satte mitt sista 16.49!!




Sen blev det mer skolarbete hemmavid. Fast av mer praktisk sort. Det är Lucia imorgon, och kronorna till firandet behövde kläs. Eftersom blomsterhandeln skulle ha 500 kr per styck att klä ställningarna, så blev det budgetvarianten. Dvs. buxbom och röda band inhandlades och jag tog på mig att klä.


Dagens bild blir en nostalgikick;



Som jag älskade att leka med klippdockor, när jag var liten! Mormor prenumererade på Hemmets Veckotidning, och jag och min kusin nästan slogs om vem av oss som skulle få veckans klippdocka!
Nuförtiden finns det väl knappt inga klippdockor längre, åtminstone inte i några veckotidningar. Men den här är väl ljuvligt söt, och så passande till morgondagens Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar