lördag 17 december 2016

Lördagssysslor

Nöjd med min lördag ska jag strax krypa ner för ett "midnattsbad" innan jag går till sängs.
Jag har fått mycket gjort, men det har ändå varit vilsamt!
Min blus är sydd, struken, provad och inhängd i garderoben. En julklapp är tillverkad. Jag har tvättat en maskin. Jag har lagat lasagne och musli. Jag har kokat risgrynsgröt och gjort pepparkaksdeg inför morgondagens saffranspannkaka och pepparkaksbak. Jag har beställt fisk och kött till juldags- och annandagsmiddag. Mitt på dagen gick lilla vovven och jag en långpromenad och därefter satt jag vid köksbordet med en kopp kaffe och lussebullar och pratade i telefon med min bror.


Dagens bild blir som en fortsättning på gårdagens. Jag tänker att i det där stora köket så finns det här hörnet med ett litet burspråk och en platsbyggd soffa/säng, där man kan krypa upp och vila middag och samtidigt spana ut över gården. Det rödvita temat stämmer så bra med gårdagens bild. Som jag saknar en kökssoffa. Vi har haft två olika, men när köket blev omgjort, passade den liksom inte in. Men får jag någon gång mitt stora fyrkantiga kök, ja då ska det vara en kökssoffa där!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar