tisdag 27 december 2016

Tre dagar jul!!









Bildkavalkad från mina julupplevelser! 
Massor av härlig gemenskap! Massor av mat och dryck! Promenader, skridskoåkning, prat, skratt, sång och musik. tomte och paket, disk, pussel och frågesport.
Tre intensiva dagar!
Det är faktiskt lite likt sist jag skrev. Klockan slog just midnatt och jag har en omgång risgrynsgröt på spisen. Alla, utom jag själv,har gått och lagt sig. Men ingen Jussi Björling på radio, för julen är slut. Granen barrar redan rejält. Alla paket är öppnade. Julskinkan är slut, liksom sillen. Kassarna med tomglas och annat som ska återvinnas är överfulla. Tvättkorgarna med dukar och servetter som är fläckiga är också överfulla.
Imorgon är det vardag. Maken ska åka och jobba. 
Men jag är nöjd, glad och så tacksam för fina juldagar. Kunde inte haft det bättre!!
Och än kommer dagar att njuta av. 
Mellandagar!
Än kan jag unna mig att umgås med fika eller god mat, lägga pussel i myskläder, vara uppe sent och sova länge på morgonen. Än kan jag vistas ute i dagsljus. Än kan jag bara ta dagen som den kommer.

Och det ska jag!
God fortsättning!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar