torsdag 1 december 2016

Min alldeles egna adventskalender

Bägge döttrarna skickade bilder på hur dom båda startade upp med att se adventskalendern på tv i morse.
Det var väldigt mysigt när barnen bodde hemma och vi varje morgon tittade tillsammans, fram till jul.
I år hade jag faktiskt inte tänkt titta. Tant 58 borde verkligen inte sitta själv och titta på en tv-serie som faktiskt är för barn, även om det är adventskalendern.
Men yngsta dottern övertygade mig om att jag faktiskt måste, det hör till julkänslan!
Så till frukost slog jag på Svtplay och lät mig underhållas. Det verkar vara en riktig saga i år, påkostad med vackra miljöer och fina effekter.

I övrigt så finns det kalendrar i massvis; choklad, parfym, smycken, skönhetsprodukter, öl, whiskey, te, kaffe. I alla möjliga varianter och prisklasser.

Jag har tänkt göra mig en alldeles egen kalender, full med julinspiration. Har samlat på mig en massa bilder, och tänker njuta, drömma, önska. En bild om dagen, fram till jul.

Här kommer den första;

Jag önskar att jag hade en öppen spis att elda i. Där skulle jag sitta och stirra in i elden och filosofera över livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar