lördag 3 december 2016

Kalas och florist-drömmar


Ettårskalas hos det här lilla charmtrollet idag! 
Han fyller visserligen inte förrän på tisdag, men enklare att fira när folk är lediga.  Jag var på massage idag, och i fjol, var jag på massage samma dag som mamman åkt in på bb. Jag berättade för min massör att jag snart skulle bli farmor, för tredje gången, tänk att det är ett helt år sedan!

Nej, han kunde inte blåsa ut ljuset, men han hade inget emot att vi sjöng och hurrade!

Jag gjorde en enriskrans till vår dörr, lagom till första advent. Men dagens bild i "min egen adventskalender" är en krans av nypon, och jag tror kråkbär. Så vacker i all sin enkelhet. Ibland tänker jag att jag borde blivit florist. Att få binda buketter och kransar av blommor och andra växter. Sådant som är förgängligt, men ack så vackert...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar