onsdag 14 december 2016

Stjärnfall, var är du?

Åkte hem från barnpassning med bil, kl 22 ikväll, och hörde på nyheterna att ett riktigt stort stjärnfall "Geminiderna", skulle vara synligt på himlen ikväll. Det var verkligen stjärnklart och fullmåne. Stod en stund på parkeringen och kikade runt mot himlavalvet, men inte ett fall så långt ögat nådde.
Efter duschen kokade jag en kopp varm choklad och med den i handen har jag sprungit runt i husets fönster åt olika väderstreck och kikat. Inget som rör sig på himlen.
Dock rörde det sig plötsligt på trappen och jag blev riktigt fundersam vad som var på gång i den sena timmen.
Det visade sig att yngsta dottern, vovven och pojkvännen dök upp från Borås ikväll, en dag tidigare än vad som var meningen från början!

Och plötsligt blev klockan midnatt! Imorgon bitti är man nog lite trött.

Men min adventskalenderbild måste jag ändå plocka fram;


Vackra, kristyrgarnerade pepparkakshjärtan som hänger i ett fönster. Enkel och effektfull utsmyckning, tycker jag.
Har sparat pepparkaksbaket till dottern skulle komma hem, så nu på söndag ska det bli av. Jag kanske ska göra mig några prydnadshjärtan att hänga upp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar