onsdag 28 december 2016

Ändrade planer, mellandagsrea och filmkväll

Vi började tidigt i höstas prata om att åka bort över nyår, maken och jag. Förra nyår hade vi så härligt på Teneriffa. Vi kikade runt lite på olika resmål, eftersom vi inte vill åka till samma ställe, men fann inget som lockade. Istället tänkte vi dra norrut och åka längdskidor. Vara ute i skidspår hela dagarna och sen avsluta med bastu, brasa och god mat på något mysigt ställe. De ställe vi funderat mest på visade sig vara fullbokat, ända tills nu. Nu är det snöbrist och värmegrader att vänta över nyårshelgen. Bara 10 cm i terrängen och få spår öppna. Vi har kollat i Harsa och i Orsa-Grönklitt. Nu kollade vi även Idre, där det fanns bättre med snö, men där allt i stället var fullbokat.
Så igår kväll beslutade vi oss för att stanna hemma. Idag har jag varit och handlat nyårsmaten.
Det blir också bra.

Jag handlade faktiskt inte bara mat idag, fick tag på två par byxor, en ylletröja och tre par Björn Borg-trosor på mellandagsrean, så jag känner mig nöjd.

Och så avslutades kvällen med en underbar film; Mr Church. Kolla in trailern;





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar