tisdag 1 november 2016

November är här!

Jag SKULLE kunna klaga över att jag vaknade 05.30 pga makens eviga hostande som aldrig tar slut...
Men jag fokuserade på att jag istället låg kvar i sängen och på Systembolagets hemsida beställde det där Chianti-vinet som jag tänkt göra så länge. Dessutom hann jag byta sängkläder innan jag åkte till jobbet!

Jag SKULLE kunna klaga på den något sega genomgången av "Extra anpassningar", precis efter lunchen, när jag nästan satt och nickade till....
Men jag fokuserade på mina trevliga arbetskamrater som förgyller tillvaron på jobbet, och vår nya rektor som är fantastisk!!

Jag SKULLE kunna klaga på regnet som strilat ner precis hela dagen, blåsten som piskat och snö-blasket som började nu ikväll.....
Men jag fokuserade på att komma hem, sätta på bastun och tända massor av stearinljus!

Jag SKULLE kunna klaga på att dagens enda post var en räkning för vatten och avlopp...
Men jag fokuserade på att vi faktiskt HAR vatten och avlopp, det är inte alla förunnat!

Jag SKULLE kunna klaga på att kylskåpet är tomt nu igen och det är dags att handla....
Men jag fokuserade på att "koka soppa på en spik" och trollade fram en fisksoppa, bakade bröd, kylde vin och svängde ihop en äppel-tosca!

November månad börjar idag och jag har bestämt mig för att varje dag den här månaden finna saker att vara tacksam över.
Det stod i min almanacka i morse;
I am for everything that will improve the quality of my life. I use my words and toughts as tools to shape my future. I express gratitude often, and look for things to be thankful for every day this month.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar