torsdag 24 november 2016

Tapas-torsdag


Visst är det så! Allt det vi tar för givet, är egentligen inte alls självklart, utan gåvor att vara tacksam för!

Extra tacksam är jag, efter en tapaskväll med storasyster, Vet inte när vi senast var ute och åt, bara hon och jag. Men ikväll blev det äntligen av. Jag hade bokat bord på Iberico, ett mysigt litet ställe på Fyristorg här i Uppsala.  Serveringspersonalen bestod av en spanjor och en asiat så det blev lite missförstånd i beställningen, men allt redde sig och det var väldigt, väldigt gott. Desserten vi valde var  lite udda; chokladmousse med havssalt, rostad bröd och olivolja. Märkligt men riktigt gott! Vi njöt och pratade och kvällen flög fram!

Det är också en speciell dag idag, eftersom äldsta dottern fyller 24 år. Eftersom hon numera bor i Göteborg, tillsammans med en dalmas, så blev inte firandet fysiskt. Men jag vet att hon blev ordentligt firad på plats.

Maken sov när jag kom hem. Själv var jag tvungen att ha mitt varma, röda te innan sängdags. Men nu är  det dags att krypa till sängs. Imorgon är det arbetsveckans sista dag, och därefter ska jag hämta barnbarnen från dagis och ha dem kvar till lördag.

Ladda med energi och leklust!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar