måndag 21 november 2016

Smygstart med adventsförberedelser


Utanför fönstret är det 6 plusgrader och regn, så i trädgården finns ingen snögubbe. Men titta på den lilla tovade snögubben på bilden, den är alldeles fantastiskt ljuvlig och jag blir glad av att titta på den! Tror nästan att jag måste göra en sådan till mig själv!
Men det hamnar inte överst på göra-listan, som nu, när det börjar "lacka mot adventstid" blir längre och längre för varje dag!
Kan dock stryka en aktivitet, nämligen lussebulls-bakning. Det blev gjort ikväll för att yngsta dottern ville få julkänsla innan hon åker tillbaka till Borås i övermorgon. Så efter middagen ikväll satte vi på julmusik, rullade lussebullar, petade i russin och gräddade, så nu doftar det gott i hela huset.
Glöggen är inhandlad och alla jultextilier har jag tagit fram och lagt på strykbrädan, till helgen är det första advent, och det ska synas i huset. Får göra lite varje dag, så kanske jag, till helgen, ser lika glad ut som snögubben på bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar