måndag 28 november 2016

...every day is a new page.


Nu är snart den här "sidan i boken" fylld.
Har då författaren levt som hon velat och skapat en magnifik historia att berätta?
Egentligen så har inget särskilt hänt. Jag har haft bra lektioner med trevliga elever. Utom en, som inte ens skulle vara hos mig, han har träslöjd, men jag lät honom sitta uppe hos mig medan en sak på träslöjden torkade. Som "tack" hade han skruvat isär en tygkrita, hällt ut pulvret på bordet och kastat skruvkorken på golvet.....Och stod inte ens för det! Det sista är nästan värst.......
På lunchrasten tog jag och en kollega en promenad bort till en blomsteraffär, för att köpa något fint till en kollega som varit sjukskriven dryga tre veckor. Det var krispigt kallt ute och solen lyste vackert över stadsdelen.
Ämneskonferens efter sista lektionen.
Hem och laga mat. Har också hållt på att trixa och dona med årets julkort. Nu är det beställt och jag hoppas det blir bra. Hann sticka några varv på en julklapp och rita av några mönster, till en annan julklapp. Vi har druckit te och ätit resterna av saffranspannkaka från igår.
Så tog sidan slut och imorgon börjar vi alltså om på en ny sida!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar