onsdag 23 november 2016

Innan solen gått upp


Börjar senare på onsdagar, men jag gick upp 6.30, vanlig tid, för jag hade planerat att putsa fönster.
Hur tänkte jag där liksom.....??
Solen går upp 08.00, innan dess är det kolsvart ute. Fick istället börja med att stänka och stryka gardiner, äta frukost och vattna blommor. Strax efter klockan åtta kunde jag köra igång med fönstertvätt. Hann sätta upp gardiner i två av tre rum och stjälpte i mig en dubbel espresso innan arbetsdagen på skolan började.
Åkte och veckohandlade direkt efter jobbet så jag var inte hemma förrän efter klockan 19. Då skulle alla varor packas upp och sen lagade jag middag. Ensam vid middagsbordet idag, så det blev risotto och fjällröding framför "Bonde söker fru".
Nu har jag diskat och haft telefon- och mess-kontakt med alla mina fyra barn. Maken kom just hem från föreläsning på tandläkarhögskolan i Huddinge.
Börjar senare även på torsdagar, men alarmet får stå kvar på 6.30 för imorgon har jag planerat att göra en adventskrans till dörren. Det går bra att göra trots att solen inte gått upp!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar