onsdag 9 november 2016

Världen är vit! Är världen god?


Och det jag först såg, var en vit värld! Ett ymnigt snöfall hade täckt hela världen utanför fönstren med ett vitt täcke, och det fortsatte falla. Det var vackert och det var tyst. Det kändes magiskt!

Sen satte jag på radion.
Och hörde det ofattbara!
Att Trump blivit vald till president!


Frihetsgudinnan gråter!

Paulo Roberto lade på instagram ut följande;

Dear Americans.
Go ahead, vote for the guy with the loud voice who hates minorities, threatens to imprison his opponents. doesn´t give a fuck about democracy, and claims he alone can fix everything.What could possibly go wrong?
Good luck.
The people of Germany

Under skrev han;
Donald Trump ser ut att vinna det amerikanska valet... Livet är fullt med frågor och alla idioter har de enkla svaren... Britterna håller på att lämna EU... Börserna kommer falla, världsekonomin är hotat och alla populister jublar... Donald Trump, Putin, Åkesson och UKIP.... Vart är världen på väg?
Och kära Sverigedemokrater och EU motståndare det här är ingen debattsida så håll era åsikter på ert instagram istället. För att argumentera med idioter är som att spela schack med en duva. Hur bra du än är så kommer fågeln att skita på brädet och strutta runt som om den vunnit.

Gissa vad det pratades om vid lunchbordet på jobbet idag?!!

Men snön fortsatte falla. Världen, vår lilla värld här hemma, kändes tyst och vit och vacker. Men jag medger att det var lite vingligt att ta sig hem på cykel idag, det har fallit en hel del snö!

Jag fick utlopp för min frustration på ett riktigt jobbigt intensivpass på Friskis & Svettis ikväll.  Och sen fick jag maken att hålla mig sällskap framför Bonde söker fru, eftersom jag lagade pizza som vi åt framför teven.  Kände att jag behövde avsluta dagen med något riktigt oförargligt och låtsas att världen är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar