söndag 6 november 2016

Jag är redo för vinter!



Titta noga på bilderna ovan!!
Samma par, men med två veckors mellanrum!
Översta bilden är från en bal, den undre från en maskerad.
Ja, det är min "ljuva" dotter och hennes pojkvän....
Snacka om kontraster!

Ikväll har sönerna med familjer varit hemma och firat sin pappas födelsedag. Vi har precis dukat av och diskat undan, efter några intensiva och högljudda timmar med mycket kärlek.
Nu ska vi strax hälla upp varsitt glas rött och titta på tredje delen i serien "Midnattssol".
I morgon startar en ny arbetsvecka.
Har jag "landat" i årstiden?
Tror faktiskt det. Vi har haft minusgrader och ett stilla snöfall under dagen. Maken satte upp ett sprillans nytt fågelbord i äppelträdet, och talgoxarna hittade dit och smaskade solrosfrön så det stod härliga till. Månskäran på himlavalvet har lyst med sitt bleka sken. Nästa gång det är fullmåne, ska den tydligen vara extra stor. Det ser jag fram emot att få uppleva. Långfärdsskridsko-utrustningen  är framplockad,från vinden, och vi har även smidigt planer för längdskid-åkning.
Det blir mysigt med vinter nu, jag är redo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar