onsdag 2 november 2016

Kan inte bli så mycket bättre!!


Den här månaden-November-kommer jag att ösa på med "tacksamhetsbilder".
På facebook, har jag flera vänner som just nu är utomlands, och dom lägger upp bilder från sol-varma länder, stränder och pooler och skriver syrliga kommentarer om att "det snöar visst därhemma..."! Jo, det snöar här hemma, men det är det som är November! Årstidsväxlingarna är en del av vårt liv, på den här sidan av jordklotet.

Jag tog mig till ett spinningpass kl 06.30 i morse. Det var snöslask och becksvart.
07.45 gick jag därifrån, med ett leende på läpparna, det hade ljusnat och jag lyfte ansiktet mot snön och lät den svalka mitt svettiga ansikte. Hela min kropp utsöndrade lycko-endorfiner!
Efter en dusch och en lång, god frukost åkte jag till jobbet och fick massor gjort. Jobbar effektivt när vi har elev-fria dagar. Kl 16.30 gick jag via biblioteket och blev överlycklig för att jag fick tag på en ny bok av författaren Åsa Hellberg! Vidare till Ica Maxi, där kön till bildäcksbytarfirman på parkeringen var hur lång som helst. Då kände jag mig tacksam för att jag INTE skulle byta däck just idag.
Jag handlade mat för en vecka framåt i tiden, och jag sprang in på systembolaget och handlade till makens födelsedag på fredag.

Hemma i stugvärmen, plockade jag in alla varor och tillagade en riktigt god Club Sandwich, som jag avnjöt framför "Bonde söker fru". Maken är på tandläkarhögskolan i Huddinge och en föreläsning. Men jag har faktiskt haft kontakt med alla mina fyra barn i kväll, så jag har inte känt mig ensam!

Nu njuter jag "fredagskänsla", fyra dagar ledigt, och strax ska jag krypa isäng och börja läsa min nya bok!
Kan inte bli så mycket bättre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar