onsdag 16 november 2016

Korta novemberkvällar


Sitter och väntar på att yngsta dottern, vovven och pojkvännen ska komma hem. Nu har hon en vecka utan fasta föreläsningar och lektioner, så då får vi rå om henne ett tag. Jag har bäddat rent i hennes säng, städat och kastat den vissna krukväxten. Intentionen var att cykla förbi blomsteraffären och köpa en ny krukväxt, på väg från jobbet, men jag var trött, hungrig och frös. Det blev direkt hem och hoppa i myskläderna och grädda raggmunk istället.
Fick bilder på betydligt mer avancerad matlagning från äldsta dottern och hennes pojkvän, som ikväll firar ett år som par, och är ute och smörjer kråset på en finkrog i Göteborg!
En annan som firar, är min bästa väninna i Levanger i Norge, som fyller år idag. Jag har just talat med henne i telefon.
Nu ska jag duka till kvällsfika. Brukar klaga på att kvällarna i november känns korta, men ikväll kommer vi nog att hålla oss uppe lite längre. Dottern beräknas komma hem vid 22.30 och då har vi en del prat att ta igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar